« دالان تاريخ » در کاخ گلستان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
« دالان تاريخ » در کاخ گلستان
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 94
نویسنده : مولوی
بهره برداري از "دالان تاريخ " در فضاي کاخ گلستان از جمله اقداماتي است که قرار است به زودي در بدو ورود بازديدکنندگان براي آشنايي آنان با تهران قديم صورت گيرد.

به گزارش واحد مرکزي خبر، معاون مجموعه فرهنگي تاريخي کاخ موزه گلستان در نشست خبري امروز با بيان اين مطلب گفت :‌ دالان تاريخي قرار است در کوچه پشتي شمس العماره که بدون استفاده بود ايجاد شود ضمن اينکه مرمت ساعت شمس العماره نيز بعد از صد سال انجام خواهد شد.

آوج با اشاره به روند مرمتي کند کاخ گلستان در سال هاي گذشته گفت : با اجراي طرح ساماندهي کاخ گلستان ، مرمت هاي لازم به ويژه درخصوص کاشي هاي اين کاخ روند سريع تري خواهد يافت.

وي افزود:‌ تعمير آب نماها و ايجاد فضاهاي لازم تاسيساتي در ضلع جنوبي کاخ براي بازديدکنندگان ،‌ راه اندازي حفاظت الکترونيکي و بازسازي ورودي آن از جمله برنامه ها و طرح هاي عمراني اين مجموعه است .

معاون مجموعه فرهنگي تاريخي کاخ موزه گلستان افزود: اين کاخ با مساحتي حدود 5 هکتار و بنايي بالغ بر 22 هزار متر مربع از سال 1365 از وزارت دارايي منفک و به سازمان ميراث فرهنگي ملحق شد و داراي ويژگي هاي منحصر به فردي همچون عمارات تاريخي، ‌باغ ايراني و اشيا و کتاب ها و گنجينه هايي است که با بيش از 80 هزار شي‌ از مورايثي به شمار مي رود که پرونده آن براي ثبت در ميراث جهاني پيشنهاد شده است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: